DAG 1 - DE LANGE REIS

12 mei 2011

Yes, eindelijk is het zover. We gaan op weg!

Om 8.00 uur stipt stond de taxichauffeur voor de deur. Na ongeveer 25 minuten stonden we al bij de bagage drop-off van Lufthansa. Na het afgeven van de bagage volgde de security check. Hier stond echt een hele lange rij. Dit hadden wij op Schiphol nog niet meegemaakt, maar naar ruim een half uur waren we aan de beurt om onszelf en onze handbagage te laten controleren. Vincent had een beetje pech want het alarm bij het poortje ging bij hem af. Verbouwereerd keek hij toe hoe hij gefouilleerd werd.
Met een kleine vertraging vertrok het vliegtuig om 11.15 naar Frankfurt. Een uurtje later landden we alweer en werden we met een shuttlebus naar de terminal voor onze aansluitende vlucht naar Orlando gebracht. Ook in Frankfurt volgde weer een uitgebreide security check, maar de overstap verliep verder prima. De vlucht naar Orlando vertrok met tien minuten vertraging om 14.20.
En toen begon het lange zitten. Vincent en Dide vermaakten zich goed met de Nintendo 's en de tv-schermpjes. Ook kregen ze nog een puzzel en kleurboekjes uitgereikt. Het eten vond ik wisselend. Als eerste kregen we een hartige lunch, waarbij je kon kiezen uit pasta of chicken. Peter en de kinderen kozen de pasta en ik de chicken. De kinderen hebben alleen een beetje geknabbeld van het broodje en gesnoept van het toetje. De chicken viel bij mij goed in de smaak en de pasta bij Peter ook. Het diner kregen we twee uur voor de landing en bestond uit macaroni-cheese en een rabarbermoes. Dit was niet helemaal ons ding.
Om 18.15, in Nederland inmiddels 00.15, stonden we weer aan de grond, niet ver meer van Mickey.

Met twee halfslapende kleintjes zijn we door de US customs and immigrations gegaan, hebben we de bagage opgepikt en zijn we met een treintje naar de uitgang gereden waar de autoverhuurbedrijven zitten. We hebben een auto gehuurd bij Dollar. Of het nou kwam door de vriendelijke mevrouw achter de balie of door onze vermoeidheid, we hebben ons op pad laten sturen met een navigatiesysteem dat we ter plaatse moesten afrekenen, terwijl wij eigenlijk dachten dat deze al betaald was. Bij het vakantiehuis aangekomen heeft Peter de formulieren nog een keer gelezen en op de voucher stond toch echt inclusief navigation aangeven. Morgen dus even terug naar Dollar.
We konden nog uit drie midsize-SUV kiezen, een rode, een blauwe en een witte. We kozen voor de witte: een Ford Escape.
Om 21.00 uur arriveerden we in Sandy Ridge. In het donker ziet het vakantiehuis er al goed uit. En binnengekomen was het: wauw, wat een ruimte! En alles heerlijk fris en schoon. En dan hebben we het zwembad nog niet eens bekeken. Hier gaan we ons de komende tijd wel thuis voelen.

• Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 reacties:

Rick, Sunshine State zei

Nou jullie zijn er in ieder geval, natuurlijk even bij Dollar langs zijn ze besodemietert ;-0

En verder ... genieten, genieten en ... Genieten.
We zijn benieuwd naar de foto's van het huis de auto ach alles..

groetjes

Rick en Mandy

Anita zei

Jullie zijn er! Het grote genieten kan beginnen. Heel veel plezier.

Marja en Tony zei

Vervelend dat ze, terwijl je al super moe bent na die lange reis, je toch nog een poot uit draaien....maar goed, vandaag dus even regelen.
In ieder geval een hele fijne tijd en geniet maar volop!

Patrick en Anita zei

Wat fijn dat de reis goed is verlopen, tja het eten in het vliegtuig is ook niet altijd alles. En zeker terug gaan naar Dollar, niet dubbel gaan betalen natuurlijk,ik kan het begrijpen hoor je hebt een lange reis achter de rug en bent moe, maar wij hebben het ook een keer gehad met een tank benzine, die was ook inbegrepen maar volgens die man moesten we die betalen, maar we zijn hollanders en niet gek natuurlijk haha.. Suc6 en ga heerlijk genieten met de kids en wij ach wij genieten van jullie verhalen,foto's ect...

2theusa/Christa zei

Heerlijk dat jullie er zijn! kunnen jullie lekker gaan genieten van jullie vakantie.

Anoniem zei

Jullie zijn er eindelijk. Na al die maanden wachten. Nu gaat het grote genieten beginnen. Lekker zwemmen en dagjes weg. Bedankt voor de tip. Heb voor juni ook al een voucher voor een huurauto met diverse dingen al betaald. En wij komen ook laat aan. Heel veel plezier. Wendy

Twinmom1995 zei

Volgens mij hebben jullie een behoorlijk relaxte reis achter de rug, dat is lekker. Heel veel plezier!

Anoniem zei

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen, het gaat vast een fantastische reis worden. Veel plezier gewenst door Jan en Martine