DAG 13 - DAYTONA

24 mei 2011

Dit was zo'n dag die we van tevoren niet hadden ingevuld. Tijdens het ontbijt besloten we dat het misschien wel leuk zou zijn om ook de 'beach' eens te zien. Op dus naar Daytona Beach. Konden we daar ook nog mooi even een blik werpen op de beroemde Speedway.
Omdat het toch een ritje is van 1,5 uur hebben we de koelbox gevuld met ijs en drankjes voor onderweg.
In Daytona aangekomen was het nog best even moeilijk om een goed plekje met uitzicht op het strand te vinden. Maar het is gelukt. Daytona heeft mooie stranden en het is er ondanks het strandweer helemaal niet druk. We hebben kort wat koude colas en capri-suns gedronken aan het strand. Auto's rijden hier gewoon op het strand.

Na het beach gevoel geproefd te hebben gaan we op zoek naar de Daytona International Speedway. De racebaan was snel gevonden, maar die kon ook moeilijk over het hoofd gezien worden. Wat een enorme racebaan is dat! Er worden twee verschillende rondleidingen gegeven. We kozen voor de kortste tour van 30 minuten. We wilden de kinderen niet nog een keer 1,5 uur meenemen op een rondleiding. Voordat de tour begon hebben we een hamburger (hoe kan het ook anders) als lunch genomen. De rondleiding begon om half 2 en nam ons direct mee het stadion in. We hebben een rondje over de baan afgelegd en kregen uitleg hoe de verschillende terreinen van de Speedway tijdens races gebruikt worden. Als hoogtepunt van de tour mochten we Victory Lane betreden. Hier worden de winnaars van de races gehuldigd. Tot slot konden we nog een blik werpen op de auto van de winnaar die de laatste Daytona 500 had gewonnen. Het was een hele leuke rondleiding, die ook de kinderen 30 minuten kon boeien.

Na nog wat kleine souvenirs gekocht te hebben, vertrokken we weer richting Sandy Ridge. Rond half 5 wordt er namelijk een pakje afgeleverd. Na de problemen van vorige week bij het huren van een navigatiesysteem bij Dollar word je ineens weer prijsbewust: 207 dollar aan de balie op het vliegveld, 97 dollar als je van tevoren besteld had en... 68 dollar als je er een koopt bij de Walmart. Walmart levert het door ons uitgekozen model alleen via internetbestelling, dus de levertijd vormde een beetje een probleem, maar met one-day-shipping (die in ons geval 4 dagen duurt) zou de TomTom nog op tijd zijn voor ons vertrek naar Nederland aankomend weekend. Best wel spannend dus of het pakje wordt bezorgd, maar om tien voor vier gaat de bel (we waren net 5 minuten thuis) en staat het pakje voor de deur. Peter zag de bezorger van Fedex met 1 hand aan het stuur en 1 hand uit het raam als groet nog net wegrijden.
Op ons restaurantlijstje prijkte nog 'Olive Garden'. Door de komst van de TomTom leek de Garmin direct van slag. Hij kon ons maar niet naar 'Olive Garden' brengen. Uiteindelijk hebben we het restaurant op eigen kracht gevonden en heerlijk gegeten! We hebben een nieuwe nummer 1!

Morgen bezoeken we in de ochtend Disney's Hollywood Studio's. Daarna gevolgd door een rustig middagje in de vakantievilla.