DAG 11 - RONDRIT LAKE LOUISA - CLERMONT

22 mei 2011

Het is zondag. We realiseren ons dat we over een week alweer thuis zijn. Wat vliegt de tijd voorbij zeg! Ook vanochtend genieten we lang van ons ontbijtje met bijna vers brood van de Publix. Vincent eet het liefst een of twee mini-donuts. Hoewel hij een grote liefhebber van kaas is, vinden we hier niet de kaas die hij lekker vindt. Dide wil standaard een broodje chocoladepasta en de Nutella is niet veel anders dan thuis.
We stippelen een route uit die ons via Lake Louisa naar Clermont brengt. Voordat we op pad gaan kopen we nog wat lekkers voor een picknick onderweg.
Het deel van de route rond Lake Louisa gaat over licht heuvelachtige wegen en komt langs heel veel verschillende soorten huizen, van zeer arm tot zeer rijk en alles wat er tussenin zit.
Bij het Lake Minnehaha stappen we uit voor de picknick. We genieten van een drankje (cola en capri-sun) en een hapje (watermeloen, banaan en applebites).

Er staan hier enorme bomen aan het meer, maar we hebben geen idee hoe ze heten. We zien enkele mensen waterskiën.
Na deze stop gaan we verder op weg richting Clermont. We maken nog een acute sanitaire stop voor Vincent bij de eerste de beste McDonald's. We stoppen even bij de Citrus Tower. Deze uitkijktoren is in 1956 gebouwd om toeristen over de citrus boomgaarden te laten kijken. Door strenge vorst in 1980 zijn er nauwelijks citrusbomen over. Toeristen kijken hebben nu bij goed weer uitzicht op Disney World. Helaas was de Tower op zondag dicht en hebben we alleen vanaf de parkeerplaats foto's kunnen maken.
Naast de Citrus Tower staat het museum Presidents Hall of Fame. We hebben ook hier foto's genomen van de buitenkant, we hebben het museum niet bezocht.
Aangekomen in Clermont gaan we op zoek naar de Walmart. We neuzen wat tussen de kinderkleding. Dide is op slag verliefd op een T-shit met Minnie erop. Het kost slechts 5 dollar. Vincent kiest een hemdje met een haai erop uit. Ook leuk en maar 3 dollar! We slaan nog wat voorraad frisdrank in en gaan dan weer richting Sandy Ridge.
Het is weer warm vandaag, 35 graden. Het was daarom heel fijn om bij dit weer nog lekker even het zwembad in te gaan. De kinderen wilden ook heel graag. En wat was het weer leuk! Dolle pret. Naast de armbandjes hadden we ook zwembandjes voor ze gekocht. En dat ging geweldig. Ze kunnen nu zelf lekker los in het water dobberen zonder dat papa of mama ze steeds vast moeten houden. Wel onder toezicht uiteraard.

Het is dat we nog ergens moesten eten, maar Vincent en Dide wilde liever helemaal niet meer uit het zwembad. Na douchen en badderen zijn we naar de Cracker Barrel gereden om een hapje te eten. Het was weer lekker!

Morgen doen we weer een park: Animal Kingdom. We gaan vroeg in verband met de hitte. In de middag kunnen we dan weer lekker zwemmen.

• Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 reacties:

Alfons, Mirijam en Manon zei

Onze dochter(4) dacht dat er feest was, "Er hangen slingers in de bomen!" Maar hoe ze heten weet ik ook niet. Animal Kingdom staat ook op ons lijstje voor augustus, en Epcot misschien ook. Na jullie verslag met mooie foto's zijn we ook enthousiast geworden.
Veel plezier in AK vandaag.

Teleton zei

Leuke route, niet? De moeite waard om daar ook eens wat rond te neuzen. En dan weer snel naar de pool......

Anoniem zei

Hoi,

Ziet er mooi uit daar! Vincent en Dide amuseren zich wel zo te zien. Die boom is waarschijnlijk de moerascipres (zie Wikipedia) die tot 45 meter hoog kan worden. Prettige vakantie en ik hoop dat die vulkaan in IJsland niet moeilijk gaat doen voor de terugvlucht!

Groeten,
René

Anoniem zei

Ja zie je, deze had ik gemist. Mooi dat het zwembad toch nog lekkerder van temperatuur is geworden. Die aswolk is inmiddels helemaal weg en laten we hopen dat ie tot november wegblijft;-) Groetjes, Wendy