DAG 7 - KENNEDY SPACE CENTER EN CAPE CANAVERAL

18 mei 2011

Twee dagen na de laatste lancering van de Space Shuttle Endeavour, gaan we het Kennedy Space Center (KSC) bezoeken. Het wordt een warme dag vandaag en omdat we een behoorlijk eindje moeten rijden maken we een tussenstop bij de Publix om een koelbox en een zak ijsblokjes te kopen. Op die manier hebben we onderweg lekker koude drankjes tot onze beschikking.

Vanaf Sandy Ridge was het 5 kwartier rijden naar KSC. Hoe dichterbij we kwamen hoe viezer de voorruit van de auto werd. Hier werden heel wat vliegen doodgereden... Op de parkeerplaats aangekomen bleek dat ook daar veel 'love-bugs' rond vlogen. Ze prikken of steken niet, maar het zijn steeds twee vliegen aan elkaar die graag op je gaan zitten. De kinderen vinden het niet erg prettig en wilden zo snel mogelijk naar binnen.

Vooraf hadden we geen toegangskaartjes gereserveerd. We hebben even staan dubben wat we wilden doen en zien. De prijzen waren stevig. Toch hebben we er uiteindelijk voor gekozen om naast de toegang tot KSC een guided Cape Canaveral tour te doen. We zijn er nu toch...
We vonden het trouwens heel grappig te zien dat bij het KSC, waar je toch high technology verwacht, de inschrijvingen van de tours geheel handmatig met pen, papier en stickers werd uitgevoerd. Er kwam geen computer aan te pas.
In het KSC hebben we verschillende exposities bezocht en Peter heeft foto's genomen van alle raketten die uitgestald stonden.

De kinderen hebben zich ook nog een poosje vermaakt in een klimtoestel. Voor de encounter met een astronaut waren we helaas te laat.

Na de lunch stond de bus voor de guided tour op ons te wachten.
De gids en de chauffeur stelde zich netjes voor en verwelkomden ons voor de 2,5 uur durende rondleiding. 2,5 uur?? Dat hadden we helemaal niet verwacht. Als dit maar goed gaat met twee kleine kinderen. Gelukkig deelde de gids kleurtjes en een kleurboekje uit.
De tour bracht ons naar verschillende historische lanceringsplatforms. Ik had mezelf nooit de uitgebreidheid van het hele lanceringsprogramma gerealiseerd. Opvallend om te ervaren was ook hoe Amerikanen hun astronauten eren als echte helden.

Na de tour die door de diverse stops voor de kids toch goed te doen was, hebben we op het KSC nog een replica van een Space Shuttle bezocht. Geweldig om dat ook eens van binnen gezien te hebben.

Alles stond bij het KSC nog in het teken van de lancering van de Endeavour op 16 mei.
Ook de groepsfoto die van ons gemaakt werd, verwijst naar deze laatste Shuttle lancering.
We verlieten KSC om vijf uur. Dit was wat later dan gedacht, we reden daarom direct naar een restaurant om te eten, Vanavond kozen we voor Cracker Barrel aan Highway 27. We hadden op het Florida forum al veel goede dingen over dit restaurant gelezen. Peter en ik bestelden de country fried steak. Vincent naam tosti's en Dide wilde graag de Macaroni cheese. Het heeft ons allemaal prima gesmaakt. Bij mij vielen met name de fried apple's, als bijgerecht in de smaak. Een gedeelde eerste plaats met Bob Evans.